یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی:

رتبه غیرقابل باور ایران در مبارزه با فساد اداری

سازمان - شبکه

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵:۰۰


ایران با حفظ امتیاز جهانی خود در رتبه بندی وضعیت ادراک فساد اداری،همچنان جایگاه بسیار نامطلوبی قرار دارد.

وایمکس نیوز - نشست کارگروه های ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد با حضور مسئولین دولتی و وزارتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسئولان دولتی و وزارتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد در ارتباط با ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدا کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به رویکرد این ستاد در دولت تدبیر و امید بیان کرد: فعالیت های زیادی در این دولت انجام شده است اما همچنان رضایت ما برآورده نشده است.

وی همچنین با بیان وضعیت ادراک فساد اداری و رتبه بندی جهانی آن توضیح داد: در حال حاضر در بین کشورهای منطقه ایران بعد از سوریه است و با امتیاز 27 از صد، رتبه 131 را در جهان داریم.

در سال های گذشته بین 175 کشور ما رتبه 136 را با امتیاز 27 داشت همانطور که مشخص از از نظر امتیاز تغییری در وضعیت ما ایجاد نشد و عدم وجود کشورهایی که امروز در این رتبه بندی جای داده شده اند سبب بهبود رتبه ما شده است.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه با اشاره به اهداف مهم دولت در مبارزه با فساد اقتصادی بیان کرد: الویت اول مبارزه با فساد در دولت تدبیر و امید، برخورد قاطعانه با مفسدین است و در مراحل بعدی، عدم وجود خط قرمز در برخورد با مفسد اقتصادی، تعامل نزدیک با قوه قضاییه و همچنین جرم انگاری و مصادیق مجرمانه نیز وجود دارد.

فرزاد مخلص الائمه، بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور نیز در ادامه نشست ضمن مهم شمردن وضعیت بازرسی در سازمان های موجود در کشور توضیح داد: وظیفه ما شناسایی گلوگاههای فساد است و تمام گزارش ها برای جمع شدن فساد اداری یا جلوگیری از آن صورت می گیرد.

وی همچنین افزود: بخش های مالی ارگان ها و سازمان های کشوری بسیار حساس هستند و این بخش ها در تمام دستگاه ها می توانند به تنهایی از بروز فساد جلوگیری کنند یا یک فساد بزرگی را ایجاد کنند.

مخلص الائمه در ارتباط با اختیارات مدیریتی در دستگاه ها گفت: مسئولیت و اختیار یک روی دیگر با عنوان پاسخگویی دارد و هر فردی که اختیاراتی را تقبل می کند باید در هر شرایطی پاسخگو باشد، لذا این توقع وجود دارد که ضمن پاسخگویی به موقع برخورد لازم نیز انجام شود.

در ادامه نشست نیز داوود سبوحی رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات نیز با اهمیت مسئله فساد اداری و مبارزه با این امر در ارگان ها و سازمان ها مختلف، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را پیشتاز جلوگیری از مبارزه با فساد اداری بر شمرد و تداوم این امر را در این وزارتخانه خواستار شد.

 

سبوحی 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو